logotyp

Programová nabídka


BÍLÁ ZIMA

 
MĚSTEM CHODÍ MIKULÁŠ

VÁNOCE, VÁNOCE PŘICHÁZEJÍ

VÍTÁNÍ NOVÉHO ROKU

TŘI KRÁLOVÉ




-  pojem „Advent“,  lidové zvyky a tradice
-  „Barborky" (pokusy - rychlení větévek)
-   „Mikuláš" - příprava na Mikuláše
-  práce s papírem (Mikuláš a čert)
-  kresbou naznačit vztah k určitému prožitku
-  práce s plastelínou – modelování (např.vánočního kapra)
-  naučit se zpaměti krátké texty k tématu
-  snažit se zformulovat myšlenku (např.„Co si přeji pod stromeček“)
-  kolektivní zpěv s oporou o hlas učitelky
-  výroba vánočního dárku a přání
-  pečení cukroví
-  společná výzdoba MŠ
-  návštěva např. výstavy Betlémů
-  vánoční nadílka
-  rozlišování velikosti předmětů: malý-větší-největší...(vánoční ozdoby)
-  poslech vánočních koled
-  podporování odvahy dětí (např. prolézání strachovým pytlem – Hra na peklo)
-  podporování soustředění dětí při četbě kratších povídek a pohádek

___________________________________________________________


 Jaké budeme plnit cíle v zimě?

 Bílá zima
 

1. Dítě a jeho tělo
a)  Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí
     (pohybovat se na sněhu a ledu)
b)  Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání strachu
     z nezvykých poloh
c)  Snažit se napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej
     podle pokynu
d)  Sladit pohyb s rytmem a hudbou
e)  Sluchově rozlišovat zvuky a tóny
f)  Osvojovat si vzhledem k individ. zvláštnostem praktické dovednosti
     v pohybových činnostech
g)  Zvládat jemnou motoriku - zacházet s výtvarným materiálem a modelovací  
     hmotou
h)  Postupně zvládat některé další grafické a výtvarné techniky
i)  Učit se znát základní pojmy užívané ve spojení s pohybem a sportem
j)  Získávat povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a
     bezpečnosti a o tom, kde v případě potřeby nalézt či jinak přivolat pomoc


2. Dítě a jeho psychika

A)  Jazyk a řeč
a)  Snažit se správně dýchat při řeči, zpěvu a pohybových hrách
b)  Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému projevu
c)  Soustředěně vyslechnout čtené i vyprávěné pohádky a příběhy
d)  Vyprávět příběhy a pohádky, domlouvat se slovy i gesty
e)  Učit se chápat slovní vtip a humor

B)  Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
    představivost a fantazie
a)  Rozvíjet a cvičit vnímavost zrakovou a sluchovou paměť
b)  Rozvíjet tvořivé sebevyjádření - hry a činnosti podporující tvořivost, 
     představivost a fantazii
c)  Zařazovat hry a činnosti zaměřené k řešení problémů a cvičení paměti
     (mechanické i logické)
d)  Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristické rysy
e)  Vnímat to, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušeností k učení 
     porozumět jednoduchým poznatkům z přírodního prostředí

C) Sebepojetí, city a vůle
a)  Dát dítěti dostatek možností projevovat vlastní city, sdělovat citové 

     dojmy, prožitky a hovořit o nich
b)  Rozvíjet a kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání
c)  Sledovat pohádky a příběhy obohacující citový život dítěte
d) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
e)  Zaměřit se na motivaci dětí k jejich vyjádření a sebeuplatnění


3. Dítě a ten druhý
a)  Podporovat dětská přátelství

b)  Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednost
c)  Zařadit se mezi své vrstevníky v dětské skupině a budovat si mezi nimi
     své postavení
d)  Poskytovat dostatek různých příležitostí k verbální i neverbální komunikaci 
     dítěte s druhým dítětem i dospělým
e)  Četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů na téma vztahů mezi lidmi


4. Dítě a společnost
a)  Postupně se seznamovat s lidovou slovesností, kulturními tradicemi a zvyky
b)  Přizpůsobovat se společnému programu, spoluvytvářet prostředí pohody
c)  Umožňovat dětem setkávat se s dramatickým i literárním uměním i mimo MŠ
d)  Rozvíjet kulturně estetické dovednosti (slovesné, výtvarné, hudební, 
     dramatické)
e)  Seznamovat děti s bajkou - personifikace vlastností zvířat ve vztazích
     mezi lidmi
f)  Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře a co špatně a podle 
     toho se chovat



5. Dítě a svět
a)  Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou a prostředím, ve kterém žije

b)  Osvojovat si jednoduché poznatky o reálném i nereálném světě
c)  Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou
d)  Zvládat jednoduché činnosti v péči o okolní prostředí
e)  Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví člověka, společnosti a přírody
     podporovat a které je mohou poškozovat

_______________________________________________________

AKTUALITY

Akce v MŠ
21.9.2023 -
Divadlo Šapitó - " Pásmo pohádek kejklíře Jana "

17.10.2023
"Do světa - Trable s příšerou" - vzdělávací program

21.10.2023 do 9:00
Dlabání dýní v MŠ Rosenbauma 622 - všechny 3 naše školky

31.10.2023
Lampiónový průvod - vyhlášení soutěže o nej dýni .

09.11.2023
Divadélko Ondřej " O rytíři a ošklivé dámě aneb jak se stala krásnou" - pohádka

14.12.2023
Vánoční koncert ve školce


Prázdniny pro školní rok
2023/2024

* PODZIMNÍ
PRÁZDNINY
26.10.-.27.10.2023

* VÁNOČNÍ
PRÁZDNINY
23.12.2023 - 2.1.2024

* POLOLETNÍ
PRÁZDNINY
02.02.2024

* JARNÍ
PRÁZDNINY
26.02. - 03.03.2024

* VELIKONOČNÍ
PRÁZDNINY
28.03.2024

* HLAVNÍ
PRÁZDNINY
29.06. - 01.09.2024

MŠ Kladno, Vrapická 474 (8.MŠ Dubí)

mobil: 606 079 951
e-mail: ms.vrapicka@msvrapicka.cz


MŠ Kladno, V.Maršnera 63 (9.MŠ Dříň)

mobil: 702 018 890
mobil vedoucí odloučeného pracoviště: 724 805 494
e-mail: ms.drin@msvrapicka.cz


MŠ Kladno, nám.Fr.Rosenbauma 622 (37.MŠ Dubí)

tel: 312 241 575
mobil: 606 079 953 (berušky), 601 375 951 ( včeličky),
720 820 483 (sovičky)
mobil paní ředitelky MŠ: 606 079 952
mobil vedoucí školní jídelny: 724 805 486
e-mail: ms.rosenbauma@msvrapicka.cz
Se sokolem do života
Šablony OP JAK pro MŠ Dubí a Dříň
HOME MŠ Kladno Dubí
zapomenuté heslo
registrace
FB

Created by © 2011 - 2023 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek webdesign