Vzdělávací obsah a oblasti
Vzdělávací obsah je členěn do několika vzdělávacích oblastí respektujících přirozenou celistvost osobnosti dítěte.
Jejich obsahy se vzájemně prolínají, ovlivňují a podmiňují:
Dítě a jeho tělo
záměrem vzdělávání je stimulovat a podporovat růst a neurosvalový vývoj dítěte, podporovat jeho fyzickou pohodu, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost, pohybové a manipulační dovednosti, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je ke zdravým životním návykům.
Dílčí cíl - uvědomění si vlastního těla, rozvoj pohybových schopností, užívání všech smyslů, osvojení si praktických dovedností
Vzdělávací nabídka - lokomoční pohybové činnosti, manipulační činnosti, zdravotně zaměřené činnosti, smyslové a psychomotorické hry, činnosti relaxační a odpočinkové
Očekávané výstupy - zvládnout základní pohybové dovednosti, koordinovat lokomoci, ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout sebeobsluhu, rozlišovat, co prospívá zdraví
Dítě a jeho psychika
záměrem je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost, rozvoj intelektu, řeči a jazyka, poznávacích procesů, jeho citů i vůle, povzbuzovat je v dalším rozvoji
Dílčí cíl -
- rozvoj řečových schopností a komunikativních dovedností
- rozvoj smyslového vnímání, posilování poznávacích citů
- získání citové samostatnosti, rozvoj schopnosti sebeovládání
Vzdělávací nabídka -
- artikulační, řečové a sluchové hry, samostatný slovní projev
- záměrné pozorování běžných objektů, smyslové hry, spontánní hra
- hry pro rozvoj vůle, estetické a tvůrčí aktivity, dramatické činnosti
Očekávané výstupy -
- správně vyslovovat, ovládat dech, vést rozhovor, formulovat otázky
- vědomě využívat všech smyslů, vést jednoduché úvahy, učit se podle pokynů
- uvědomovat si svou samostatnost, prožívat radost ze zvládnutého
Dítě a ten druhý
záměrem je podporovat utváření vztahů dítěte k jinému dítěti či dospělému, kultivovat a obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů.
Dílčí cíl - seznamovat s pravidly chování ve vztahu k druhému, posilování prosociálního chování, rozvoj kooperativních dovedností, ochrana osobního soukromí a bezpečí
Vzdělávací nabídka - sociální a interaktivní hry, kooperační činnosti, společná setkávání a naslouchání druhému, hry zaměřené na poznávání sociálního prostředí
Očekávané výstupy - navazovat kontakty, překonat stud, uvědomovat si svá práva, spolupracovat s ostatními, bránit se projevům násilí jiného dítěte, chovat se obezřetně při setkání s neznámými dětmi i dospělými
Dítě a společnost
záměrem je uvést dítě do společenství ostatních lidí a do pravidel soužití s ostatními, pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti a umožnit mu aktivně se podílet na utváření pohody ve svém sociálním prostředí.
Dílčí cíl - poznávání pravidel společenského soužití, rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí, vytvoření základů aktivních postojů ke světu.
Vzdělávací nabídka - běžné každodenní setkávání s pozitivními vzory chování, různorodé společné hry, tvůrčí činnosti slovesné, literární, výtvarné, dramatické a hudební.
Očekávané výstupy - pochopit, že každý má své společenství, začlenit se do třídy mezi své vrstevníky, vyjednávat s dětmi i dospělými, domluvit se na společném řešení.
Dítě a svět
záměrem v environmentální oblasti je založit u dítěte povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí.
Dílčí cíl - seznamování s místem a prostředím, ve kterém žije, pochopení změn způsobených lidskou činností, rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách.
Vzdělávací nabídka - přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm, hry a aktivity na téma dopravy, praktické užívání technických přístrojů, hraček a pomůcek.
Očekávané výstupy - orientovat se bezpečně ve známém prostředí, zvládat běžné činnosti, uvědomovat si nebezpečí se kterým se může ve svém okolí setkat, vnímat, že svět má svůj řád.
Jejich obsahy se vzájemně prolínají, ovlivňují a podmiňují:
Dítě a jeho tělo
záměrem vzdělávání je stimulovat a podporovat růst a neurosvalový vývoj dítěte, podporovat jeho fyzickou pohodu, zlepšovat jeho tělesnou zdatnost, pohybové a manipulační dovednosti, učit je sebeobslužným dovednostem a vést je ke zdravým životním návykům.
Dílčí cíl - uvědomění si vlastního těla, rozvoj pohybových schopností, užívání všech smyslů, osvojení si praktických dovedností
Vzdělávací nabídka - lokomoční pohybové činnosti, manipulační činnosti, zdravotně zaměřené činnosti, smyslové a psychomotorické hry, činnosti relaxační a odpočinkové
Očekávané výstupy - zvládnout základní pohybové dovednosti, koordinovat lokomoci, ovládat koordinaci ruky a oka, zvládnout sebeobsluhu, rozlišovat, co prospívá zdraví
Dítě a jeho psychika
záměrem je podporovat duševní pohodu, psychickou zdatnost, rozvoj intelektu, řeči a jazyka, poznávacích procesů, jeho citů i vůle, povzbuzovat je v dalším rozvoji
Dílčí cíl -
- rozvoj řečových schopností a komunikativních dovedností
- rozvoj smyslového vnímání, posilování poznávacích citů
- získání citové samostatnosti, rozvoj schopnosti sebeovládání
Vzdělávací nabídka -
- artikulační, řečové a sluchové hry, samostatný slovní projev
- záměrné pozorování běžných objektů, smyslové hry, spontánní hra
- hry pro rozvoj vůle, estetické a tvůrčí aktivity, dramatické činnosti
Očekávané výstupy -
- správně vyslovovat, ovládat dech, vést rozhovor, formulovat otázky
- vědomě využívat všech smyslů, vést jednoduché úvahy, učit se podle pokynů
- uvědomovat si svou samostatnost, prožívat radost ze zvládnutého
Dítě a ten druhý
záměrem je podporovat utváření vztahů dítěte k jinému dítěti či dospělému, kultivovat a obohacovat jejich vzájemnou komunikaci a zajišťovat pohodu těchto vztahů.
Dílčí cíl - seznamovat s pravidly chování ve vztahu k druhému, posilování prosociálního chování, rozvoj kooperativních dovedností, ochrana osobního soukromí a bezpečí
Vzdělávací nabídka - sociální a interaktivní hry, kooperační činnosti, společná setkávání a naslouchání druhému, hry zaměřené na poznávání sociálního prostředí
Očekávané výstupy - navazovat kontakty, překonat stud, uvědomovat si svá práva, spolupracovat s ostatními, bránit se projevům násilí jiného dítěte, chovat se obezřetně při setkání s neznámými dětmi i dospělými
Dítě a společnost
záměrem je uvést dítě do společenství ostatních lidí a do pravidel soužití s ostatními, pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti a umožnit mu aktivně se podílet na utváření pohody ve svém sociálním prostředí.
Dílčí cíl - poznávání pravidel společenského soužití, rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí, vytvoření základů aktivních postojů ke světu.
Vzdělávací nabídka - běžné každodenní setkávání s pozitivními vzory chování, různorodé společné hry, tvůrčí činnosti slovesné, literární, výtvarné, dramatické a hudební.
Očekávané výstupy - pochopit, že každý má své společenství, začlenit se do třídy mezi své vrstevníky, vyjednávat s dětmi i dospělými, domluvit se na společném řešení.
Dítě a svět
záměrem v environmentální oblasti je založit u dítěte povědomí o okolním světě a jeho dění, o vlivu člověka na životní prostředí.
Dílčí cíl - seznamování s místem a prostředím, ve kterém žije, pochopení změn způsobených lidskou činností, rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách.
Vzdělávací nabídka - přirozené pozorování blízkého prostředí a života v něm, hry a aktivity na téma dopravy, praktické užívání technických přístrojů, hraček a pomůcek.
Očekávané výstupy - orientovat se bezpečně ve známém prostředí, zvládat běžné činnosti, uvědomovat si nebezpečí se kterým se může ve svém okolí setkat, vnímat, že svět má svůj řád.
AKTUALITY |
---|
Kulturní akce školy * 16.9.2024 Divadélko Ondřej - Indiánský příběh 2 *30.9.2024 Divadlo Koloběžka - houbařská pohádka * 24.10.2024 Divadlo Šapito - kocour v botách * 11.11.2024 projekt - Hlavně ať se nevzbudí - ukázka jak děti obklopuje IT technologie * 26.11.2024 projekt - Není slepice jako slepice - navázání na loňský projekt o kuřatech * 19.12.2024 předvánoční koncert s kytarami * 21.1.2025 Divadlo Úsměv - jak si pejsek popletl léky - pohádka proložená písnčkami |
Prázdniny pro školní rok 2024/2025 * PODZIMNÍ PRÁZDNINY úterý 29. října a středa 30. října 2024 (otevřeno) * VÁNOČNÍ PRÁZDNINY pondělí 23. prosince 2024 – středa 1. 1. 2025 * POLOLETNÍ PRÁZDNINY pátek 31. 1. 2025 (otevřeno) * JARNÍ PRÁZDNINY pondělí 3. 3. – neděle 9. 3. 2025 (otevřeno) * VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY čtvrtek 17. dubna 2025 (otevřeno) * HLAVNÍ PRÁZDNINY sobota 28. června 2025 – neděle 31. srpna 2025 (otevřeno dle ustanovení Magistrátu města Kladno, bude známo cca v 02-03/2025) |