Náš zřizovatel je Statutární město Kladno
Náš zřizovatel je
Statutární město Kladno
náměstí Starosty Pavla 44
272 01 Kladno
Mateřská škola Kladno, Vrapická 474 je právním subjektem
sloučených tří mateřských škol Kladna - Dubí:
pracoviště Mateřská škola Kladno, Vrapická 474 - MŠ Dubí
odloučené pracoviště Mateřská škola Kladno, V. Maršnera 63 - MŠ Dříň
odloučené pracoviště Mateřská škola Kladno, nám.Fr.Rosenbauma 622
Mateřskou školu Kladno, Vrapická 474 (dříve označovanou jako 8.MŠ) najdete v okrajové části města Kladna ve čtvrti zvané Dubí.
Sídlí 1.poschodí budovy bývalé radnice na hlavní ulici. V přízemí je pošta a úřadovna magistrátu.
Dostupnost MHD autobus č.604 a 614 zastávka „Úředovna“.
Maximální kapacita této heterogenní třídy je 24 dětí.
Provozní doba je od 6,30 - 16,30 hod.
Třída MŠ je vybavena poměrně novým nábytkem, jídelna pěkně zrenovovaným, spoustou her, pomůcek, hraček i knížek.
Dvůr MŠ je upravený jako školní zahrada (pískoviště, skluzavka, houpačky, trávník, chodníčky).
K pobytu venku hojně využíváme také les, občas i nedaleké hřiště s novými hracími prvky.
Odloučené pracoviště Mateřská škola Kladno, V. Maršnera 63 (9. MŠ)
se nalézá v okrajové části města Kladna - Dubí ve čtvrti nazývané Dříň, a to v části bývalé obecné školy, poblíž zastávky autobusu městské hromadné dopravy č.14.
Kapacita této školky je 21 dětí.
Provozní doba je od 6,30 - 16,30 hod.
Školka je vybavena novým nábytkem i kobercem a množstvím smysluplných a specifických pomůcek a hraček.
Ke hrám venku je využíván dvorek s pískovištěm, hřiště sokolovny i les, který se nalézá v bezprostřední blízkosti školky.
Odloučené pracoviště Mateřská škola Kladno, nám.Fr.Rosenbauma 622, otevřené od školního roku 2011-12, které nahradilo jednotřídní Mateřskou školu Kladno, Vrapická 53 (10. MŠ).
Nová školka je trojtřídní s kapacitou 48 dětí (s počty 20, 18 a 10 dětí ve třídě), s vlastní kuchyní a jídelnou.
MŠ má bezbariérový přístup. Jedna herna je v přízemí, další jsou v 1. poschodí, jednak nad kuchyní a jídelnou, a potom jako půdní vestavba.
Provoz prádelny s pračkami a sušičkou zajišťuje péči o prádlo ze všech úseků PS MŠ.
Na školní zahradě zde máme kromě pískoviště řadu herních prvků: altánek, pružinové houpačky, skluzavku, kolotoč, velkou tabuli na malování, dále pak dřevěné lavičky rozmístěné v prostoru zahrady i lavičky a stoly na rozhraní zahrady a dvora, kde je dětské dopravní hřiště. Nově jsme pořídili i dětské stolky se sedátky a slunečníky a houpačku zvanou "Hnízdo".
Součástí programu her je i „venkovní třída“, která slouží nejen jako sklad hraček a dětských dopravních prostředků, ale pro její prostornost, světlost, maximální otevřenost díky francouzským oknům, ale i možnost vytápění, může mít také další využití např. hry pod střechou, ale na vzduchu, v době deštivého počasí, jako dílna - ateliér, prostor pro realizaci divadelních představení atd. Jsou tu i stolky a židličky.
Provozní doba je od 6,30 – 16,30 hod.
________________________________________________________________________________
Denní režim MŠ:
Uspořádání dne vychází z potřeb dětí a rodičů. Děti se zpravidla scházejí v době od 6.30 nebo 6:45 - 8.00 hod a rozcházejí po obědě mezi 12.00 až 12.15 hod, nebo odpoledne od 14.00 do konce stanovené provozní doby, ale po dohodě je možné dobu příchodu či odchodu kdykoli během dne změnit, s výjimkou doby, kdy jsou děti s učitelkou mimo budovu i mimo zahradu.
Denní režim je v každé školce dostatečně pružný a učitelky s dětmi mají prostor nejen pro činnosti skupinové, ale i pro spontánní činnosti, pohybové aktivity, pohyb venku i odpočinek dětí. Je variabilní a tím umožňuje reagovat i na aktuální potřeby dětí. V rámci denního programu jsou stanoveny jen některé pevné vnitřní režimové momenty např. při podávání jídla, odpočinku či pobytu venku. Při odpočinku je brán zřetel na individuální potřeby dětí.
Adaptace dětí v MŠ:
probíhá postupně, v případě nutnosti i s možnou přítomností rodičů - podle individuálních potřeb dětí, a to tak, aby děti měly pocit bezpečí, nebyly stresovány novým prostředím, našly klid, zázemí i soukromí.
Vlastní práce s dětmi:
Učitelka respektuje osobní dispozice dítěte, což znamená, že s dětmi pracujeme převážně individuálně nebo ve skupinách. Děti se mohou volně pohybovat v prostorách jim určených tj. obě herny, umývárna s WC, po dohodě s učitelkou i v dalších částech MŠ (šatna, sklad pomůcek). Na zahradu odcházejí pouze v doprovodu pg. pracovnic.
Způsob organizace her, aktivit, experimentování, skupinové, individuální a frontální činnosti je ponecháno na dohodě učitelek jednotlivých tříd.
Dětem umožňuje vlastní tempo, dostatek času, podnětné prostředí, orientaci v prostředí, což napomáhá získat samostatnost a nezávislost.
Při vlastní organizaci prosazujeme osobní odpovědnost a vytváření podmínek pro fungování vnitřní motivace, která vychází z osobních a profesionálních kvalit každého pedagoga.
Životospráva:
V oblasti životosprávy a denního režimu pedagogové úzce spolupracují s pracovnicemi školní jídelny a dalšími pracovnicemi školy a rodiči.
Hlavní jsou tyto zásady:
Racionální stravování s dostatkem ovoce, zeleniny a mléčných výrobků (vhodná stavba jídelníčku)
Dodržování hygienických a dalších směrnic pro školní stravování
Kultura stolování, citlivý přístup k dětem, které mají v této oblasti problémy (nenutit je do jídla, ale vést k tomu, aby se postupně s jídly, která neznají seznamovaly, ochutnaly je a začaly jíst - včetně ovoce a zeleniny)
Pitný režim – dostatek tekutin v průběhu celého dne, možnost samoobsluhy
Pobyt venku:
je zařazen každodenně. V rámci možností respektujeme potřebu volného pohybu dětí venku. Pobyt venku je přizpůsoben potřebám dětí s ohledem na počasí a čistotu ovzduší.
Náplň vycházek směřuje převážně k návratu k přírodě. Využíváme různých námětů k poznávání přírody v jednotlivých ročních obdobích, a tím umožňujeme dětem rozvíjet schopnost vnímat svět pomocí smyslů, hledat a objevovat taje a krásy přírody, abychom vzbuzovali zájem o přírodu a probouzeli úctu k životu.
Odpočinek dětí:
v denním programu MŠ je respektována individuální potřeba aktivity, spánku a odpočinku. Potřeba spánku není u všech dětí stejná. Děti, které po poslechu pohádky nebo relaxační hudby neusnou, mají po přiměřené době odpočinku možnost volby mezi dalším odpočinkem na lehátku nebo klidnou hrou na lehátku (např. prohlížení knížek apod.) nebo v druhé herně (dle podmínek, okolností a zvážení učitelky).
AKTUALITY |
---|
Kulturní akce školy * 16.9.2024 Divadélko Ondřej - Indiánský příběh 2 *30.9.2024 Divadlo Koloběžka - houbařská pohádka * 24.10.2024 Divadlo Šapito - kocour v botách * 11.11.2024 projekt - Hlavně ať se nevzbudí - ukázka jak děti obklopuje IT technologie * 26.11.2024 projekt - Není slepice jako slepice - navázání na loňský projekt o kuřatech * 19.12.2024 předvánoční koncert s kytarami * 21.1.2025 Divadlo Úsměv - jak si pejsek popletl léky - pohádka proložená písnčkami |
Prázdniny pro školní rok 2024/2025 * PODZIMNÍ PRÁZDNINY úterý 29. října a středa 30. října 2024 (otevřeno) * VÁNOČNÍ PRÁZDNINY pondělí 23. prosince 2024 – středa 1. 1. 2025 * POLOLETNÍ PRÁZDNINY pátek 31. 1. 2025 (otevřeno) * JARNÍ PRÁZDNINY pondělí 3. 3. – neděle 9. 3. 2025 (otevřeno) * VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY čtvrtek 17. dubna 2025 (otevřeno) * HLAVNÍ PRÁZDNINY sobota 28. června 2025 – neděle 31. srpna 2025 (otevřeno dle ustanovení Magistrátu města Kladno, bude známo cca v 02-03/2025) |