Programová nabídka
BERUŠKY
Jestli napadne sníh, pojedeme na saních
- znaky zimy, rozdíl mezi podzimem a zimou
- typické zimní činnosti a sporty
- počasí a způsob oblékání v zimě
- vlastnosti krycí barvy, vlastnosti bílé barvy
- vlastnosti lepidla a technika lepení (sněhulák)
- vystřihování a samostatné lepení
- básně a písně se zimní tématikou
- hod horním obloukem
_____________________________________________________________
Jaké budeme plnit cíle v zimě?
Bílá zima
1. Dítě a jeho tělo
a) Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí
(pohybovat se na sněhu a ledu)
b) Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání strachu
z nezvykých poloh
c) Snažit se napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej
podle pokynu
d) Sladit pohyb s rytmem a hudbou
e) Sluchově rozlišovat zvuky a tóny
f) Osvojovat si vzhledem k individ. zvláštnostem praktické dovednosti
v pohybových činnostech
g) Zvládat jemnou motoriku - zacházet s výtvarným materiálem a modelovací
hmotou
h) Postupně zvládat některé další grafické a výtvarné techniky
i) Učit se znát základní pojmy užívané ve spojení s pohybem a sportem
j) Získávat povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a
bezpečnosti a o tom, kde v případě potřeby nalézt či jinak přivolat pomoc
2. Dítě a jeho psychika
A) Jazyk a řeč
a) Snažit se správně dýchat při řeči, zpěvu a pohybových hrách
b) Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému projevu
c) Soustředěně vyslechnout čtené i vyprávěné pohádky a příběhy
d) Vyprávět příběhy a pohádky, domlouvat se slovy i gesty
e) Učit se chápat slovní vtip a humor
B) Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
představivost a fantazie
a) Rozvíjet a cvičit vnímavost zrakovou a sluchovou paměť
b) Rozvíjet tvořivé sebevyjádření - hry a činnosti podporující tvořivost,
představivost a fantazii
c) Zařazovat hry a činnosti zaměřené k řešení problémů a cvičení paměti
(mechanické i logické)
d) Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristické rysy
e) Vnímat to, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušeností k učení
porozumět jednoduchým poznatkům z přírodního prostředí
C) Sebepojetí, city a vůle
a) Dát dítěti dostatek možností projevovat vlastní city, sdělovat citové
dojmy, prožitky a hovořit o nich
b) Rozvíjet a kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání
c) Sledovat pohádky a příběhy obohacující citový život dítěte
d) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
e) Zaměřit se na motivaci dětí k jejich vyjádření a sebeuplatnění
3. Dítě a ten druhý
a) Podporovat dětská přátelství
b) Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednost
c) Zařadit se mezi své vrstevníky v dětské skupině a budovat si mezi nimi
své postavení
d) Poskytovat dostatek různých příležitostí k verbální i neverbální komunikaci
dítěte s druhým dítětem i dospělým
e) Četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů na téma vztahů mezi lidmi
4. Dítě a společnost
a) Postupně se seznamovat s lidovou slovesností, kulturními tradicemi a zvyky
b) Přizpůsobovat se společnému programu, spoluvytvářet prostředí pohody
c) Umožňovat dětem setkávat se s dramatickým i literárním uměním i mimo MŠ
d) Rozvíjet kulturně estetické dovednosti (slovesné, výtvarné, hudební,
dramatické)
e) Seznamovat děti s bajkou - personifikace vlastností zvířat ve vztazích
mezi lidmi
f) Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře a co špatně a podle
toho se chovat
5. Dítě a svět
a) Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou a prostředím, ve kterém žije
b) Osvojovat si jednoduché poznatky o reálném i nereálném světě
c) Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou
d) Zvládat jednoduché činnosti v péči o okolní prostředí
e) Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví člověka, společnosti a přírody
podporovat a které je mohou poškozovat
_______________________________________________________
Bílá zima
1. Dítě a jeho tělo
a) Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí
(pohybovat se na sněhu a ledu)
b) Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání strachu
z nezvykých poloh
c) Snažit se napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej
podle pokynu
d) Sladit pohyb s rytmem a hudbou
e) Sluchově rozlišovat zvuky a tóny
f) Osvojovat si vzhledem k individ. zvláštnostem praktické dovednosti
v pohybových činnostech
g) Zvládat jemnou motoriku - zacházet s výtvarným materiálem a modelovací
hmotou
h) Postupně zvládat některé další grafické a výtvarné techniky
i) Učit se znát základní pojmy užívané ve spojení s pohybem a sportem
j) Získávat povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a
bezpečnosti a o tom, kde v případě potřeby nalézt či jinak přivolat pomoc
2. Dítě a jeho psychika
A) Jazyk a řeč
a) Snažit se správně dýchat při řeči, zpěvu a pohybových hrách
b) Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému projevu
c) Soustředěně vyslechnout čtené i vyprávěné pohádky a příběhy
d) Vyprávět příběhy a pohádky, domlouvat se slovy i gesty
e) Učit se chápat slovní vtip a humor
B) Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
představivost a fantazie
a) Rozvíjet a cvičit vnímavost zrakovou a sluchovou paměť
b) Rozvíjet tvořivé sebevyjádření - hry a činnosti podporující tvořivost,
představivost a fantazii
c) Zařazovat hry a činnosti zaměřené k řešení problémů a cvičení paměti
(mechanické i logické)
d) Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristické rysy
e) Vnímat to, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušeností k učení
porozumět jednoduchým poznatkům z přírodního prostředí
C) Sebepojetí, city a vůle
a) Dát dítěti dostatek možností projevovat vlastní city, sdělovat citové
dojmy, prožitky a hovořit o nich
b) Rozvíjet a kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání
c) Sledovat pohádky a příběhy obohacující citový život dítěte
d) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
e) Zaměřit se na motivaci dětí k jejich vyjádření a sebeuplatnění
3. Dítě a ten druhý
a) Podporovat dětská přátelství
b) Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednost
c) Zařadit se mezi své vrstevníky v dětské skupině a budovat si mezi nimi
své postavení
d) Poskytovat dostatek různých příležitostí k verbální i neverbální komunikaci
dítěte s druhým dítětem i dospělým
e) Četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů na téma vztahů mezi lidmi
4. Dítě a společnost
a) Postupně se seznamovat s lidovou slovesností, kulturními tradicemi a zvyky
b) Přizpůsobovat se společnému programu, spoluvytvářet prostředí pohody
c) Umožňovat dětem setkávat se s dramatickým i literárním uměním i mimo MŠ
d) Rozvíjet kulturně estetické dovednosti (slovesné, výtvarné, hudební,
dramatické)
e) Seznamovat děti s bajkou - personifikace vlastností zvířat ve vztazích
mezi lidmi
f) Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře a co špatně a podle
toho se chovat
5. Dítě a svět
a) Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou a prostředím, ve kterém žije
b) Osvojovat si jednoduché poznatky o reálném i nereálném světě
c) Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou
d) Zvládat jednoduché činnosti v péči o okolní prostředí
e) Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví člověka, společnosti a přírody
podporovat a které je mohou poškozovat
_______________________________________________________
AKTUALITY |
---|
Akce v MŠ * 27.9. 2022 Zvířátka v MŠ - povídání o zvířátkách, kontakt s nimi * 03.10.2022 Fotograf v MŠ Rosenbauma + MŠ Dříň - Kalendář 2023 - 3xportrét * 10.10.2022 Městská policie Kladno - výchovný program * 25.10.2022 Divadélko Ondřej - " Líný Honza" - interaktivní pohádka * 31.10. 2022 Lampiónový průvod - organizuje naše MŠ * 4.11 Divadlo KOLEM - "Hledá se kamarád" - pohádkové představení * 14.11.2022 Dobře naladěné divadlo - " Jak si Cizopaska s Bacilkou ani neškrtly" - výchovná hraná pohádka *13.12.2022 v 16:30 - Vánoční setkání v MŠ Rosenbauma * 15.12.2022 "Vánoční koncert" - poslech a zpěv vánočních melodií *3.1.2023 - přesunuto z14.11.2022 Dobře naladěné divadlo - " Jak si Cizopaska s Bacilkou ani neškrtly" - výchovná hraná pohádka * 20.1.2023 Divadlo A Šmytec - "Birlibán" - loutková pohádka s písničkami * 16.02.2023 Divadlo Šapito - "zelený mužíček, aneb jak se dostal na semafor" - akrobatické představení * 17.3.2023 Divadlo zf - " O perníkové chaloupce" - loutkové divadlo s písničkami * 7.4. - 10.4.2023 Velikonoční stezka lesem - organizuje naše MŠ * 18.4.2023 Divadélko Ondřej - "Tchoř králem" - interaktivní pohádka o zvířátkách, jak si volí krále... * 21.5. - 26.5.2023 Slapy - školka v přírodě |
Prázdniny pro školní rok 2022/2023 * PODZIMNÍ PRÁZDNINY 26.10.-.27.10.2022 * VÁNOČNÍ PRÁZDNINY 23.12.2022 - 1.1.2023 * POLOLETNÍ PRÁZDNINY 03.02.2023 * JARNÍ PRÁZDNINY 20.02. - 26.02.2023 * VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY 06.04.2023 * HLAVNÍ PRÁZDNINY 01.07. - 03.09.2023 |