Programová nabídka
* PŘÍPRAVY NA ADVENT
MĚSTEM CHODÍ MIKULÁŠ
VÁNOCE, VÁNOCE PŘICHÁZEJÍ
VÍTÁNÍ NOVÉHO ROKU 2020
TŘI KRÁLOVÉ
* pojem „Advent“, lidové zvyky a tradice
* „Barborky" (pokusy - rychlení větévek)
* „Mikuláš" - příprava na Mikuláše
* práce s papírem (Mikuláš a čert)
* kresbou naznačit vztah k určitému prožitku
* práce s plastelínou – modelování (např.vánočního kapra)
* naučit se zpaměti krátké texty k tématu
* snažit se zformulovat myšlenku (např.„Co si přeji pod stromeček“)
* kolektivní zpěv s oporou o hlas učitelky
* výroba vánočního dárku a přání
* pečení cukroví
* společná výzdoba MŠ
* vánoční nadílka
* rozlišování velikosti předmětů: malý-větší-největší...(vánoční ozdoby)
* poslech vánočních koled
* podporování odvahy dětí (např. prolézání strachovým pytlem – Hra na peklo)
* podporování soustředění dětí při četbě kratších povídek a pohádek
___________________________________________________________
Jaké budeme plnit cíle v zimě?
Bílá zima
1. Dítě a jeho tělo
a) Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí
(pohybovat se na sněhu a ledu)
b) Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání strachu
z nezvykých poloh
c) Snažit se napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej
podle pokynu
d) Sladit pohyb s rytmem a hudbou
e) Sluchově rozlišovat zvuky a tóny
f) Osvojovat si vzhledem k individ. zvláštnostem praktické dovednosti
v pohybových činnostech
g) Zvládat jemnou motoriku - zacházet s výtvarným materiálem a modelovací
hmotou
h) Postupně zvládat některé další grafické a výtvarné techniky
i) Učit se znát základní pojmy užívané ve spojení s pohybem a sportem
j) Získávat povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a
bezpečnosti a o tom, kde v případě potřeby nalézt či jinak přivolat pomoc
2. Dítě a jeho psychika
A) Jazyk a řeč
a) Snažit se správně dýchat při řeči, zpěvu a pohybových hrách
b) Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému projevu
c) Soustředěně vyslechnout čtené i vyprávěné pohádky a příběhy
d) Vyprávět příběhy a pohádky, domlouvat se slovy i gesty
e) Učit se chápat slovní vtip a humor
B) Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
představivost a fantazie
a) Rozvíjet a cvičit vnímavost zrakovou a sluchovou paměť
b) Rozvíjet tvořivé sebevyjádření - hry a činnosti podporující tvořivost,
představivost a fantazii
c) Zařazovat hry a činnosti zaměřené k řešení problémů a cvičení paměti
(mechanické i logické)
d) Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristické rysy
e) Vnímat to, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušeností k učení
porozumět jednoduchým poznatkům z přírodního prostředí
C) Sebepojetí, city a vůle
a) Dát dítěti dostatek možností projevovat vlastní city, sdělovat citové
dojmy, prožitky a hovořit o nich
b) Rozvíjet a kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání
c) Sledovat pohádky a příběhy obohacující citový život dítěte
d) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
e) Zaměřit se na motivaci dětí k jejich vyjádření a sebeuplatnění
3. Dítě a ten druhý
a) Podporovat dětská přátelství
b) Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednost
c) Zařadit se mezi své vrstevníky v dětské skupině a budovat si mezi nimi
své postavení
d) Poskytovat dostatek různých příležitostí k verbální i neverbální komunikaci
dítěte s druhým dítětem i dospělým
e) Četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů na téma vztahů mezi lidmi
4. Dítě a společnost
a) Postupně se seznamovat s lidovou slovesností, kulturními tradicemi a zvyky
b) Přizpůsobovat se společnému programu, spoluvytvářet prostředí pohody
c) Umožňovat dětem setkávat se s dramatickým i literárním uměním i mimo MŠ
d) Rozvíjet kulturně estetické dovednosti (slovesné, výtvarné, hudební,
dramatické)
e) Seznamovat děti s bajkou - personifikace vlastností zvířat ve vztazích
mezi lidmi
f) Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře a co špatně a podle
toho se chovat
5. Dítě a svět
a) Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou a prostředím, ve kterém žije
b) Osvojovat si jednoduché poznatky o reálném i nereálném světě
c) Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou
d) Zvládat jednoduché činnosti v péči o okolní prostředí
e) Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví člověka, společnosti a přírody
podporovat a které je mohou poškozovat
_______________________________________________________
Bílá zima
1. Dítě a jeho tělo
a) Pohybovat se běžným způsobem v různém prostředí
(pohybovat se na sněhu a ledu)
b) Vést děti k obratnosti, pohotovosti, cvičit sílu, překonávání strachu
z nezvykých poloh
c) Snažit se napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru a přizpůsobit jej
podle pokynu
d) Sladit pohyb s rytmem a hudbou
e) Sluchově rozlišovat zvuky a tóny
f) Osvojovat si vzhledem k individ. zvláštnostem praktické dovednosti
v pohybových činnostech
g) Zvládat jemnou motoriku - zacházet s výtvarným materiálem a modelovací
hmotou
h) Postupně zvládat některé další grafické a výtvarné techniky
i) Učit se znát základní pojmy užívané ve spojení s pohybem a sportem
j) Získávat povědomí o některých způsobech ochrany osobního zdraví a
bezpečnosti a o tom, kde v případě potřeby nalézt či jinak přivolat pomoc
2. Dítě a jeho psychika
A) Jazyk a řeč
a) Snažit se správně dýchat při řeči, zpěvu a pohybových hrách
b) Dát dítěti dostatek příležitostí k samostatnému řečovému projevu
c) Soustředěně vyslechnout čtené i vyprávěné pohádky a příběhy
d) Vyprávět příběhy a pohádky, domlouvat se slovy i gesty
e) Učit se chápat slovní vtip a humor
B) Pozorovací schopnosti a funkce, myšlenkové operace,
představivost a fantazie
a) Rozvíjet a cvičit vnímavost zrakovou a sluchovou paměť
b) Rozvíjet tvořivé sebevyjádření - hry a činnosti podporující tvořivost,
představivost a fantazii
c) Zařazovat hry a činnosti zaměřené k řešení problémů a cvičení paměti
(mechanické i logické)
d) Zaměřit se na odhalování podstatných znaků - charakteristické rysy
e) Vnímat to, že je zajímavé dozvídat se nové věci a využívat zkušeností k učení
porozumět jednoduchým poznatkům z přírodního prostředí
C) Sebepojetí, city a vůle
a) Dát dítěti dostatek možností projevovat vlastní city, sdělovat citové
dojmy, prožitky a hovořit o nich
b) Rozvíjet a kultivovat mravní a estetické vnímání, cítění a prožívání
c) Sledovat pohádky a příběhy obohacující citový život dítěte
d) Vytvářet a rozvíjet citové vztahy k přírodě a zvířatům
e) Zaměřit se na motivaci dětí k jejich vyjádření a sebeuplatnění
3. Dítě a ten druhý
a) Podporovat dětská přátelství
b) Rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednost
c) Zařadit se mezi své vrstevníky v dětské skupině a budovat si mezi nimi
své postavení
d) Poskytovat dostatek různých příležitostí k verbální i neverbální komunikaci
dítěte s druhým dítětem i dospělým
e) Četba, vyprávění a poslech pohádek a příběhů na téma vztahů mezi lidmi
4. Dítě a společnost
a) Postupně se seznamovat s lidovou slovesností, kulturními tradicemi a zvyky
b) Přizpůsobovat se společnému programu, spoluvytvářet prostředí pohody
c) Umožňovat dětem setkávat se s dramatickým i literárním uměním i mimo MŠ
d) Rozvíjet kulturně estetické dovednosti (slovesné, výtvarné, hudební,
dramatické)
e) Seznamovat děti s bajkou - personifikace vlastností zvířat ve vztazích
mezi lidmi
f) Vytvářet u dětí základní představu o tom, co je dobře a co špatně a podle
toho se chovat
5. Dítě a svět
a) Rozvíjet pocit sounáležitosti s rodinou a prostředím, ve kterém žije
b) Osvojovat si jednoduché poznatky o reálném i nereálném světě
c) Rozvíjet pocit sounáležitosti s živou i neživou přírodou
d) Zvládat jednoduché činnosti v péči o okolní prostředí
e) Rozlišovat aktivity, které mohou zdraví člověka, společnosti a přírody
podporovat a které je mohou poškozovat
_______________________________________________________
AKTUALITY |
---|
Kulturní akce školy * 16.9.2024 Divadélko Ondřej - Indiánský příběh 2 *30.9.2024 Divadlo Koloběžka - houbařská pohádka * 24.10.2024 Divadlo Šapito - kocour v botách * 11.11.2024 projekt - Hlavně ať se nevzbudí - ukázka jak děti obklopuje IT technologie * 26.11.2024 projekt - Není slepice jako slepice - navázání na loňský projekt o kuřatech * 19.12.2024 předvánoční koncert s kytarami * 21.1.2025 Divadlo Úsměv - jak si pejsek popletl léky - pohádka proložená písnčkami |
Prázdniny pro školní rok 2024/2025 * PODZIMNÍ PRÁZDNINY úterý 29. října a středa 30. října 2024 (otevřeno) * VÁNOČNÍ PRÁZDNINY pondělí 23. prosince 2024 – středa 1. 1. 2025 * POLOLETNÍ PRÁZDNINY pátek 31. 1. 2025 (otevřeno) * JARNÍ PRÁZDNINY pondělí 3. 3. – neděle 9. 3. 2025 (otevřeno) * VELIKONOČNÍ PRÁZDNINY čtvrtek 17. dubna 2025 (otevřeno) * HLAVNÍ PRÁZDNINY sobota 28. června 2025 – neděle 31. srpna 2025 (otevřeno dle ustanovení Magistrátu města Kladno, bude známo cca v 02-03/2025) |